La casa de la vila de Valldoreix ha allotjat prop de 100 persones reunides per escoltar el pregó de la Festa Major 2023, a càrrec d’Antonio Zamora. El pregoner és un veí de Valldoreix “de tota la vida”, dedicat al poble i amb una voluntat altruista, la seva professió ha estat de lampista i electricista, tot i que cal destacar que ha estat dues vegades president de l’Associació de Propietaris i Veïns de Valldoreix i també va presidir durant 20 anys a la Creu Roja de Valldoreix.
La Festa Major comença, com de costum, amb una tempesta -imprevista però necessària a causa de la sequera-. “Sembla una tradició, el dia del pregó de la Festa Major de Valldoreix casualment sempre plou” així començava Juanjo Cortés president de l’EMD la presentació del pregó d’enguany. Per la previsió de pluges s’ha traslladat les havaneres, el rom cremat, la botifarrada popular i el concert rumba a l’Espai Garden, pots accedir a tota la programació de la Festa Major aquí.

Zamora, durant el seu pregó ha parlat de la llarga història de la vila de Valldoreix així com de la força del teixit associatiu del poble. El seu pregó ha construït un recorregut de l’evolució de Valldoreix amb una sèrie de reivindicacions que considera necessàries. Anima a continuar preservant l’essència de Valldoreix, “no podem anar contra el progrés ni la tecnologia, però si podem millorar els serveis, les comunicacions i el benestar de tots els valldoreixencs, sempre respectant el medi ambient i la naturalesa, amb respecte, cura, protecció i estima cap a Valldoreix”.
Entre les seves demandes també s’hi trobava la necessitat de fomentar el teixit jove i l’habitatge públic a la vila de Valldoreix. “Vull demanar a totes les autoritats competents, locals i autonòmiques, que facin alguna cosa per la gent jove de Valldoreix, des d’un casal per a joves com a punt de trobada, habitatge públic protegit per als joves i gent gran”, la manca d’habitatge assequible a Sant Cugat i els seus barris genera exclusió i pobresa a causa dels alts preus del lloguer. A part reclama la manca d’oci per a joves: “els temps canvien molt, i penso que fa més de 50 anys la joventut de Valldoreix teníem més possibilitats d’entreteniment: el Club Vall D’or, la discoteca Dolly, el cinema…”.
Zamora ha estat i encara és una persona molt activa en totes les activitats i associacions de Valldoreix des de la parròquia, l’associació, l’aplec a l’ermita de la salut, Futbol, futbolí, ping-pong, el cinema i la Creu Roja, Valldoreix ha tingut molta vida per persones compromeses com ell. A més, gràcies a la seva feina que, com comentava el president Cortés “l’ha fet deixar el plat a taula moltes nits per anar a fer reparacions als veïns que tenien problemes amb la llum o l’aigua”, ha creat un vincle molt fort amb el poble, coneguts i amics.
Ha estat una persona molt activa i participativa, en totes les activitats que s’han fet a Valldoreix, i per això agraeix a la seva família el suport donat, “crec que hem posat el nostre granet de sorra, perquè Valldoreix sigui cada dia millor”.
Ha volgut tancar el pregó animant als veïns i veïnes a participar de la festa major amb “alegria, pau i felicitat”, tot tancant el discurs amb una referència al programa “El foraster”, presentat per Quim Masferrer: “Gent de Valldoreix, SOU MOLT BONA GENT!”

En acabar l’acte del pregó que ha donat el tret de sortida a la festa d’enguany, Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat, i Juanjo Cortés, president de l’EMD de Valldoreix, l’han volgut obsequiar amb un detall: un quadre realitzat per l’artista Cristina Cabané, una pintura de l’edifici de l’Associació de Propietaris i Veïns de Valldoreix.